Ensamt

Det är tomt och ensamt här nu. Min vän åkte hem igår och det känns tomt nu, det är bara nya folk här nu och jag känner inte direkt någon av dem. Jag vill nu bara att denna vecka ska försvinna fort så att jag kan vara på väg hem. Är så glad att jag åker. Det ska bli skoj att komma hem, att få se Sverige igen. Jag ska göra min lilla resa genom Sverige så snart jag kan, eventuellt tar jag det i bitar och börjar med att åka norrut och upp till treriksröset. Såklart kommer kameran med och det ska fotas och bloggas om Sverige istället. ;)

Sista dagarna innan min vän for hem var oväntat bra. Lördagen spenderades med att klättra i berg igen. Det var andra gången jag klättrade upp för detta berg och jag måste säga att det var förvånande enkelt denna gång. Något jag har svårt för dock är fjolliga tjejer som spelar dumma och rädda för att få hjälp av "de stora starka pojkarna"... Jag har aldrig förstått mig på varför tjejer vill verka hjälplösa. Det var skrik och fjant och många "ohh, jag kan inte göra det, jag är så rädd. ahhh". Och sen kommer pojkarna och ska spela hjältar och det ska hållas i handen och övertygas om att "du kan göra det, det går bra, du är så duktig" osv osv osv. Visst finns det tillfällen då man faktiskt behöver hjälp, tillfällen då man faktiskt är rädd och behöver stöd. Men när man upptäcker att vissa personer använder sig av denna uppmärkssökande taktik var och varannan sekund så inser man ju att de bara spelar. Att börja gråta och skrika och måsta ha en kille hålla i hanen för att kliva över en liggade stock, ja antingen har man extrema fobier som borde innebära att man ligger hemma i sängen hela dagarna, eller så gör man till sig för att få uppmärksamhet.... Jaja, alla tog sig upp för berget i alla fall utan några större problem och väl på toppen var alla glada och de små höjdrädda tjejerna stod på kanten och hoppade för att få bra bilder, så mycket för att vara livrädd för höjder.
Här är ett gäng bilder i alla fall:









Söndagen spenderades på en fotbollsplan med arbetarna på farmen. Som jag sagt tidigare så är de så extremt duktiga och inte minst snabba. Man får ju en smärra hjärtattack varje gång man försöker springa i kapp de där för att ta bollen. Det var skoj i alla fall, men tröttsamt. Var härligt med en något så när varm dusch efteråt. Sen var det middag och kortspel som gällde. Nått kortspel som innebar att man fick blåmärken på händerna och bulor i pannan och huvudvärk, oväntat skoj faktiskt.

Måndag följde jag med min vän och Cila på en Game Count, var bara vi två men det slutade ändå med att vi hittade fler djur än de flesta grupper. Måste nog säga att det var en av de bästa jag varit på, och då har jag gjort en hel massa. Tyvärr hade jag ingen kamera med mig eftersom jag inte trodde att vi skulle hitta nått i alla fall. Kvällen avslutades med lite kortspel och sedan drog vi oss tillbaka till mitt rum för att kolla på några avsnitt av Scrubs på min dator.

Och slutligen i går så blev jag lämnad ensam när det var dags för min vän att åka hem. Har packat ihop det mesta av mina grejer, men kan inte göra så mycket mer förrän avresedatumet kommer närmare. Jag hoppas att jag klarar mig inom viktgränser denna gång. Min väska är så stor och tung och jag har en känsla av att den väger med än 20 kg vid det här laget. Inte bra

Kommentarer
Postat av: Amanda

sv: hahaha ikis är du en tjokis?

ja men välkommen till klubben, jag är alldeles för fet.

vi kanske skulle ut och springa eller nått :P

2009-08-05 @ 13:59:58
URL: http://hurtigh.blogg.se/
Postat av: Pennie

fin blogg och fina bilder! ska vi följa varanndra på bloglovin´? :)

2009-08-11 @ 14:20:56
URL: http://penniejulianna.blogg.se/
Postat av: Pennie

fin blogg och fina bilder! ska vi följa varanndra på bloglovin´? :)

2009-08-11 @ 14:22:09
URL: http://penniejulianna.blogg.se/
Postat av: Nina Xi Fotoblogg

Snygg header! Väldigt fina bilder, gillade speciellt den där alla "hoppar"! Coolt att åka till Afrika.

Jag har precis börjat fotoblogga och har lagt till dig i min länklista. Om du vill får du gärna länka till mig.

Mvh Nina

2009-08-19 @ 15:47:34
URL: http://www.ninawester.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0