Helger

Måste säga att jag ibland tycker att helger är lite småtråkiga. Det finns ju inget att göra direkt. När jag bodde på farmen så var det i stort sett likadant, men då hade man ju i alla fall jobb på morgonen och sen fanns det folk överallt allt umgås med.

Och på farmen lyckades jag ju fånga detta underliga djur på bild.... eller hur var det nu??


Jag skulle så gärna vilja bo på farmen fortfarande, men jag vet inte om det är möjlig. Har dock pratat lite med chefen och han kommer ju antagligen att ha en del jobb att göra därborta framöver. Det kommer ju då bli jag som får göra detta jobb och som han sa så kommer jag nog få bo där då. Han sa så fint att jag får bo där och filma och hålla på och sen kommer han och hämtar mig lite då och då för att resa iväg på andra uppdrag. Detta skulle faktiskt vara helt underbart för min del. (Förusatt att de på farmen faktiskt inte har nått emot att jag är där) Fördelen med att bo på farmen är ju att det alltid finns saker att göra och nu när jag har lön så har jag större möjligheter att hjälpa till ekonomiskt. Sen finns det alltid möjlighet att vara ensam och bara njuta av tystnaden och allt sånt som jag gillar med afrika. Men samtidigt så finns det alltid massvis med folk överallt så om man skulle känna sig social och vilja umgås så finns det godd om folk för det. Och man får så mycket underbara vänner när man är därborta... Vi får väl se hur det går, men jag hoppas på det bästa i alla fall...

Nästa helg så ska vi i alla fall åka till Kavango floden och fota elefanter... Wiii!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0