Strömavbrott

Jag har haft så många saker jag har tänkt att jag ska skriva här, men efter att vi har haft regelbundna strömavbrott så har allt detta på något sätt försvunnit från mitt minne. Jag kommer inte ihåg vad det var jag skulle skriva.
Så vitt jag kan komma ihåg har det inte hänt så mycket. Folk har kommit och gått och jag har fått fler rumskamrater. Nu delar jag rum med tjejen som aldrig slutar prata och tanten som går och lägger sig tidigare än mig till och med. Funkar inte så jättebra om jag ska vara ärligt. Jag vill inte behöva få dåligt samvete eller behöva vara tyst klockan 19.00 bara för att någon vill sova. Jag är faktiskt inte volontär här längre, jag vill kunna ha lite liv också. Som det är nu så jobbar jag till 18.00-18:30 äter min mat och sen måste jag sova eller vara tyst bara för att någon annan i mitt rum sover. Hon kommer förhoppnignsvis att bnyta rum ganska snart, men man vet ju aldrig på detta ställe. Tjejen som aldrig slutar prata ska åka hem i slutet på månaden, vilket är både bra och dåligt på samma gång. Jag gillar henne, hon är snäll och så och jag kommer nog att sakna henna när hon försvinner, men jag kommer definitivt inte att sakna hennes konstanta tjattrande. Jag lovar det kan inte finnas en människa på denna jord som pratar mer än vad denna tjej gör. Inte är när hon äter är hon tyst.

Det är fortfarande kallt här, men jag antar att jag inte ska klaga. Kallt här är väl fortfarande varmare än vad det är hemma skulle jag tro. Dagtid är det väl mellan 10-20 grader ute, men på nätterna kan det redan gå ner till en 3-5 grader, vilket är mycket kallt för att vara här. Sen verkar jag vara den på hela stället som fryser mest. När alla går runt i short och t-shirt så sitter jag med långbyxor, långärmad tröja, stickad tröja, fleece jacka och en vanlig jacka. Mössan och handskarna åker på rätt ofta de också. Fattar inte hur jag kan frysa så mycket, det är ju nått fel. På nätterna är det så kallt nu att jag fått tagit fram min andra sovsäck. Så nu är det 3 täcken och två sovsäckar som gäller (plus långbyxor och stickad tröja)

Nedan kan ni se en mycket fin bild på en påklädd Erika.


Jag antar att ni kan gissa er till att jag är den med mössa på

Kommentarer
Postat av: Amanda

fyfan vad rolig du är erika..

välkommen hem till regn och mulet hela tiden.

vi verkar inte få någon sommar!!haha

2009-06-15 @ 14:24:45
URL: http://hurtigh.blogg.se/
Postat av: Danne

Varmt med fleecetröja? ;)

2009-06-27 @ 00:38:05
URL: http://dssweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0