nu är det dags

I eftermiddag flyttar jag till farmen ett tag. Kommer vara kvar i 14 dagar, men förhoppningen är att jag kan stanna kvar längre. Vi får väl se hur det går. Har packat alla mina saker nu, trodde inte att det var så mycket från början, men jag hade visst fel. haha. Ska bli jätteskönt att komma bort härifrån ett tag och jag hoppas det blir kul att bo på farmen igen. Har dock inte fått veta så mycket om var jag ska bo osv, mend et löser sig väl kanske. Jag hoppas att de har ordnat det för mig när jag kommer, men jag är tveksam om ägarinnan ens har sagt att jag kommer till de andra. Så jag kommer säkert inte att få någon mat i början eller ens nått rum, men bara jag är där så ska det nög lösa sig, vi får se.

Resan till Etosha var rätt ok, det var varmt som tusan och solen sken hela tiden. Fick lite färg i alla fall... =)
Tog en massa bilder som sagt och en del av dem är rätt bra, om man får vara så egotistisk och säga så, hehe.
Eftersom det är regnperiod nu, eller ja den är väl på väg att sluta nu men ändå. Det är alltså rätt mycket vatten i Etosha vid denna tid på året vilket gör att djuren som lever där inte besöker de permanenta vattenhålen på samma sätt, så man ser inte så där jättemycket. Och jag måste erkänna att 5 dagar i Etosha denna tid på året nog är ca 3,5 dagar för många, i alla fall om man reser med min chef...

Detta är två av bilderna från Etosha:



Är de inte söta de två elefanterna? Ser ut som om de verkligen tycker om varandra... Ska väl dock vara ärlig och erkänna att så inte är fallet. Herren till vänster tycker om att slåss och detta är typ vad de håller på med, nån typ av maktkamp... skumt.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Yeah elefant bilden va grym!:D

e det med Sigma 170-500 eller? på 500mm?

2009-03-26 @ 16:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0