Afrikansk surödla

Efter en lång dags filmande här på farmen så kommer jag tillbaka till kontoret och möts av en ohygglig, men väldigt välkänd stank. Hela kontoret stank av surströmming. Min första tanke var att någon skulle ha lite fest och jag tänkte på snaps och kokt potatis, underbart hembakt tunnbröd och sena sommarkvällar med mygg. Sekunden senare insåg jag att jag var i Afrika och att de antagligen inte käkar surströmming här. Efter att ha frågat runt lite så får jag reda på att någon hittat en 1,5 m lång Varan. En död ruttnande ödla med andra ord. Inte kunde jag väl tänka mig att fisken folk käkar hemma på somrarna luktar exakt som en rutten varan. haha.

Även om jag personligen inte äter surströmming så kan jag dock inte komma ifrån att stanken faktiskt fick mig att längta hem till sena sommarkvällar och trevligt sällskap. (myggen kan gärna hålla sig borta dock)

Nu hade jag tyvärr ingen bild på surödlan, så denna sötnos får pryda dagens inlägg istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0