Äntligen

Nu har jag äntligen officiellt fått jobb här på farmen. Känns så otroligt bra.
Det enda lilla problemet nu är att mitt visum går ut om en månad och detta måste ju fixas omgående för annars måste jag ju åka hem, trots jobb. Mitt förra chef sa ju för 3 veckor sedan att han hade skickat in min ansökan om det ettåriga visumet, men nu verkar det som om han inte alls har gjort det. Borde jag ha förstått, han är en jävla stor fet lögnare den där idioten.
Så nu sitter jag lite i skiten här och har inte så mycket tid på mig. Ska därför ansöka om ett 3 månaders arbetsvisum som är kopplat till farmen. Detta ska tydligen bara ta typ 1 vecka att få svar på, så det kanske löser sig. Vill dock få ordning på det andra visumet rätt omgående också så att jag inte behöver oroa mig var tredje månad.

Är dock skönt att jag numera vet vad jag är. Jag ÄR personal här och jag håller tummarna att jag kommer att få flytta in i personalhuset snart också, vill ju inte gärna bo med volontärerna...

Jag kommer att göra film och fota och ha mig, det är väl huvuduppgiften jag har. Ska göra filmer om volontärerna som är här så att de kan köpa dessa filmer innan de åker hem. Så jag är väl farmens egen paparazzi, haha...

Glöm inte att kolla in dessa två filmsnuttar...
Volkswagen sänder denna reklam här i Afrika
http://www.youtube.com/watch?v=DZ6jy8ohe_k


Denna är mer info om farmen jag jobbar på:
http://www.youtube.com/watch?v=AlMh30dcXEI


Denna lilla snygging är ny här på farmen och han har nyss blivit döpt till Yoda

Kommentarer
Postat av: Pierre

Du som gjort filmerna??:)



Coolt isåfall!:P

2009-05-04 @ 23:35:35
Postat av: Erika

Nej tyvärr är det inte jag som gjort dem. Mina filmer lär dyka upp framöver också, men de är inte riktigt lika bra som dessa tyvärr...

2009-05-05 @ 12:58:03
URL: http://zelena.blogg.se/
Postat av: Pierre

Aha,.. jag som va imponerad och stolt.. haha

2009-05-05 @ 13:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0