Fattiga barn

Igår var jag runt här och tog kort på en del av barnen till arbetarna här på farmen. Vi anställer flera stycken såkallade San Bushman här. De är södra afrikas urbefolkning och har det rätt svårt här i landet. De andra stammarna här gillar dem inte av någon anledning och de är rätt utsatta. Det finns heller inte så många kvar av dem längre. Många av dem är mycket fattiga och har inte många ägodelar alls så vi försöker att hitta sponsorer till barnen som lever här. Allt för att de ska kunna få en bra utbildning, kläder, mat osv. Det är därför jag varit ute och fotat dem så att vi ska kunna visa upp bilder och skicka till dessa barns sponsorer.

På denna bild är en liten flicka som heter Jessica, hon är alltid så otroligt glad och inte minst en riktigt sötnos.


Om någon vill läsa mer om dessa människor så kan ni besöka: http://ecotourism-namibia.com/get_involved/getin_child.html

Kommentarer
Postat av: Ellen

Vad fin bild! :)



Ska vi prenumerera på varandras bloggar på bloggkoll?

2010-01-18 @ 15:27:43
URL: http://ellensphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0