Gepardkaos

Vi har haft lite problematik med Geparderna här på farmen ett tag nu.
Vi har 3 halvtama geparder här på farmen, men vi behövde deras inhägnad till den där stressade gamla gepardhonan som visade sig vara en ung hane. Så vi börajde med att flytta de tre geparderna till samma inhägnad som 8 vilda gepardungar. Tyvärr visade det sig att det inte fungerade då de tre vuxna katterna stal maten för de små. Så efter mycket om och men lyckades vi fånga dem igen och valde att flytta ihop dem med de 3 tama geparderna vi har här. Så för några dagar sedan flyttade vi dem till deras ny inhägnad och det verkade som om det skulle funka rätt bra.

Men för två dagar sedan började vi ha problem att hitta de tre halvtama katterna och sen när vi tillslut efter mycket letande i den mycket stora inhägnaden så lyckades vi hitta dem. De var vettskrämda och de två honorna hade åkt på stryk rätt rejält tyvärr. Och eftersom hanen som tog deras ursprungliga inhägnad valde att rymma så har vi bestämt att flytta tillbaka dem igen. Detta är ju dock lättare sagt än gjort och det visade sig vara mycket svårt att fånga dem. Vi valde därför igår att söva en av honorna för att flytta henne. Var där och filmade och hade mig som vanligt när jag fick i uppgift att gå och hämta volontärerna så att de skulle få se den nedsövda geparden. Vandrade som på där i inhägnaden och letade efter folket som skulle sitta där i buskarna någonstans. Tyckte att jag tittade efter var jag gick, men det gjorde jag visst inte riktigt för jag lyckades nästan kliva på den stora halvtama hanen. Han blev allt annat än glad kan jag ju säga. =)

Idag är folk upptagna med att försöka hitta honom igen för att söva ner honom också. Så snart är de förhoppningsvis tillbaka där de hör hemma.

Detta är snyggingen som jag klev på igår:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0