reality sucks

Som ni kanske vet så bor och jobbar jag på ett "Animal Sanctuary" i Namibia. Personligen ligger mitt intresse mer åt forskningshållet och jag själv volontärarbetade tillsammans med forskningsteamet här. Jag tycker fortfarande att resterande delar här är intressanta och nödvändiga och jag hjälper till lite då och då med saker. Dock är jag ju dock här för att dokumentera arbetet och det är precis vad jag gör mest hela dagarna.

Det går ju inte att komma ifrån att vi faktiskt har rovdjur här på farmen och de behöver ju få mat. Vi får ta vad vi har och inget kan gå till spillo här. Det kan tyckas vara okänsligt och makabert det vi håller på med, men vi har inget annat val än att ge våra djur kött från andra djur. Då vi heller inte har några större ekonomiska tillgångar så måste vi köpa det billigaste vi kan få tag i, vilket i detta land innebär gamla hästar. Många tycker det är hemskt och inte alla som är här klarar av att vara med när köttet sågas upp till våra lejon, geparder och leoparder.

Bilden nedan som jag ska visa nu är kanske inte för vem som helst, men det är verkligheten här på farmen. Det är ett jobb som måste göras och vårt jobb gör att andra djur får en andra chans till ett bra liv. Och om det för mig innebär att hugga isär ett hästhuvud i två delar så gör jag detta jobb med glädje. Känsliga bör kanske inte kika på denna bild dock...




Kommentarer
Postat av: SonjaC

Ganska oaptitlig bild ;) , men det är ju rovdjur som ska ha mat. Dom är inga vegetarianer precis och det är intressant att få en blick bakom scenen såhär som du visar upp i din blogg.

2009-05-28 @ 19:16:01
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0