Fortsatt jobblös

Det verkar inte spela någon roll hur många jobb jag söker, hur många timmar per dag jag spenderar med att leta efter lediga tjänster och skriva personliga brev. Det är ingen som vill ha mig, det är ingen som ens vill kalla mig på en intervju. Jag har sökt många många tjänster där jag faktiskt haft tillräckligt med erfarenhet och utbildning för att vara aktuell, men det verkar inte spela någon som helst roll. Pengarna är helt slut och motivation börjar sakta sippra ut genom fingrarna för varenda ny ansökan jag skriver. Hur länge ska det vara så här? Hur länge ska jag behöva sitta utan jobb och utan pengar? Utan rätt till A-kassa kommer det inte in ett endaste öre på kontot. Att jag överhuvudtaget kan leva har jag mor och en mindre summa sparpengar (som nu är helt slut iofs) att tacka för. Det börjar kännas som om ingenting kommer att lösa sig, som att jag är dömd att leva på gatan resten av livet.

I tidningarna skrivs om vilka jobb som ger mest betalt, och vilken utbildning man ska välja för att tjäna pengar, men just nu skiter jag rätt bra i det. Jag har inte tid att tänka på löner och bra jobb, jag skulle vara nöjd med nästan vad som helst. Jag skulle vara nöjd om jag kunde gå ner på affären och köpa en liter mjölk utan att behöva tigga småpengar på gatan först. Jag står inte ut med det här längre...

Ursäkta språket, men hur fan kan det vara så jävla svårt?


Hundrackarn

Kommentarer
Postat av: anonym/feg

Om du inte kan få jobb genom kontakter så är det effektivaste att gå runt till företag du vill jobba hos och lämna säljbrev.



Glöm att söka på annonser, det är för många som söker de tjänsterna och du ska ha riktigt tur för att ens få komma på en intervju eftersom det normalt bara plockas ut runt 10 st till det.



Hoppas du hittar någonting.



Kram.

2009-10-29 @ 00:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0