ger upp

jag tror jag ger upp det här med bloggen, det finns inget att skriva som är intressant nog att tala om. det finns inga bilder att visa för jag fotar inte tillräckligt för att posta nått.
Ingen kommer följa bloggen eftersom inget kommer hända och vad är då meningen? Kanske borde jag ta mig i kragen och fotografera mera så att jag har nått att visa, det var ju det som var hela meningen med detta. Att lägga upp de senaste bilderna här innan de går in på min hemsida. Men inte ens hemsidan har jag ork att uppdatera regelbundet.

det är inte så att jag egetligen har så mycket att göra, arbetslös och hemma är det enda jag är, men trots detta så tar det på krafterna att faktiskt sätta på sig nått vettigt och gå utanför dörren. Det längsta jag tar mig är ut med hunden runt lunchtid och sen igen på kvällen. Vissa dagar orkar jag inte ens tvätta håret först och sätter på mig en mycket omodern och osnygg keps för att täcka både risigt hår och ett bleknande ansikte med trötta ögon. jag behöver komma ut, ut och göra nått. jag borde ta med mig kameran och hunden och gå ut och fotografera nått, men varför känns det så jobbigt? Jag vill gå till bivlioteket och bara kura ihop mig i ett hörn och läsa alla härliga tidningar fyllda med inspiration. Men trots att biblioteket är mindre än 2minuter bort (gångväg) så finns inte orken att gå dit, det känns för jobbigt.

kanske gör jag det ändå, i morgon, eller nästa dag. nu är det ändå försent. kanske ska jag tvätta håret idag i alla fall, bara för att ha nått att göra. rastlösheten borrar sig så djupt in i själen att det känns lättast att bara sitta och inte göra någonting alls...

när jag har tagit mig i kragen och tagit mig ut ur lägenheten för något mer intressant än att stirra på datorn så uppdaterar jag nog bloggen med de senaste bilderna jag tagit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0