Nya kycklingar

Så sitter man här igen och kollar in i äggkläckaren och väntar på att kycklingarna ska ta sig ut ur äggen. 3 kläckningen för i år och detta blir den näst sista. Eftersom jag nästan bara fick tuppar i första omgången så kommer jag att köra en omgång till av den rasen. Frå se sen nu hur fördelningen mellan höns och tuppar blir på resterande kycklingar här hemma. Förhoppningen är ju att det till våren ska bli en hel del ägg här. Mian två äggande damer har beslutat sig för att sluta lägga ägg för tredje gången sen de kom hit, så några ägg från dem kan man ju inte räkna med.

Har inga bilder på kycklingarna ännu, ska fixa det i morgon eller så när jag tagit ur dem ur kläckaren. Då blir det lite uppdaterade bilder på de andra kycklingarna också, de mellanstora som nu vuxit rätt rejält.

Så för att inlägget inte ska bli bildtomt så får det bli en bild på lillkatten istället. Hon var så sät när hon låg där på bänken och jag fotade och fotade, men hon ville verkligen inte fastna på kort. Så istället för att se så där underbart söt ut, så ser hon förbannad och sur ut. Så kan det gå när man fotar katter ibland...

Kommentarer
Postat av: Stina

Halkade in här från en hönsida...

Tänk att världen är bra liten!

Kul att du också har höns, jag ska just

införskaffa mig lite höns.

Hedemora höns och Isbar!

2010-07-25 @ 18:55:59
URL: http://stinax.blogg.se/
Postat av: Luring

Vilken underbart vacker blogg. Du tar superfina foton! Ha en underbar dag!

2010-07-29 @ 11:39:35
URL: http://ebbaluring.wordpress.com
Postat av: nathalie basurto

fin bild på katten, fin blogg/bilder du har

2010-09-01 @ 15:55:41
URL: http://nathaliefotograf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0