Sommar

Det är så härligt med sommar. Så härligt att jag glömmer bort att fota. Har inte blivit många bilder alls den senaste tiden. Och de som har blivit tagna ligger kvar i kameran och väntar på att lata jag ska lägga in dem på datorn.
Har hunnit med att äta jordgubbar med grädde, fixat klart i badrummet och varit på hundutställning och husdjursdag.

Hundutställningen gick jättebra, Bruno fick en superbedömning och vi är så stolta över hur snäll och trevlig han var på utställningen. Nästa gång blir i november, får se hur det går då.

Husdjursdagen i Alsen var dock ingen höjdare alls, det fanns ju knappt något att titta på ju. En riktig besvikelse och de sämt investerade 60:- i inträde jag någonsin betalat. För typ 10 år sedan när jag var där första gånger var det riktigt bra, massor med djur att titta på. Mycket till salu, både mat och djur och allt möjligt. Och jag kan verkligen inte förstå att det nu 10 år senare när det påstås vara så mycket större kan vara så mycket mindre och sämre. Men men, nu vet jag ju i alla fall. Jag skulle nästan kunna haft en lika avancerad marknad här hemma på gården då jag nästan har mer djur än vad som fanns där.

Hela vintern längtade jag efter sommaren så att jag skulle kunna gå ut och fota blommor och insekter mm, men inte ens något sådant har jag hunnit med, hur det kan bli. Hinner bara med djuren och huset och jobbet och skolan, sen är dagen mest slut.


Om 3 dagar så kläcks det nya kycklingar här igen i alla fall, får se hur det går. Det är näst sista kläckningen för i år som är på g nu. Ska fylla kläckaren en gång till innan jag packar ihop den för vinterförvaring. Nästa omgång ska bli lite fler Faveroller och Maraner. Om jag får tag på ägg vill säga, men det ska nog gå bra.


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Vacker blogg med grymma bilder ! ha en fin dag =)

2010-07-19 @ 13:02:02
URL: http://frokenmela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0