Sista jaktdagen

Idag avslutades älgjakten i vårt område. Bruno skötte sig nästan perfekt idag med och det är bara att konstatera att han lyckats hitta och skälla på älg varenda jaktdag i oktober. Inte illa för en busig ettåring. Vi är riktigt nöjda och hoppas på att han ska fortsätta visa framfötterna (eller ska man kanske säga framtassarna) i nästa års jakt.

Idag fick han upp en älg och höll i bra och hade ett riktigt fint ståndskall i 30-40 min innan det släppte. Han hängde sen på i ca 1.5 km innan han kom tillbaka och tog ett nytt spår. Jag fick se älgen i början, men jag hann inte med att se om det var en oxe eller eller ko.

Nu när jakten är slut håller vi istället tummarna att det går bra på utställningen i november.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0