Sjukdom

Nu var det ett tag sedan igen, men så är det ibland.
Det har varit fullt upp med jobb och jag har dessutom varit sängliggade med feber och förlylning ett tag.
Nu börjar jag må lite bättre, men det är bara lite.

Har ett litet lamm, Birk, som ligger på golvet här bredvid mig just nu. Han är väldigt svag av någon anledning och han var nog inte många sekunder från döden i förmiddags när jag hittade honom. Han föddes i tisdags och var en pigg och fin liten kille, var mer orolig för hans syster som inte såg ut att få äta. Men imorse så låg han bara där helt orörlig utan någon som helst styrka i kroppen. Jag har tvingat i honom mat under dagen och sen 3-tiden så han han varit lite piggare. Han åt till och med på egen hand där ett tag. Han är dock fortfarande mycket nedkyld och ligger under fårfällen för att få värme. Håller tummarna att han mår bättre i morgon och snart kan återförenas med sin familj.

Har även gjort ett litet kort idag medan jag suttit och väntat på att Birk ska bli piggare. Det är väl även ett litet tecken på att jag själv är friskare nu kanske.



------------------------------
I have the worst cold in ages, and I haven't been able to do anything i over a week. But todayl I managed to make another card for the Queen Kat Designs DT Call, maybe that's a sign I am starting to feel better. :) The stamp I used is from Magnolia and I colored it in with my new Copic Markers (first attempt ever with any kind of marker). The sentiment stamps is from Paper Smooches.

Today I found one of my lamb in a very bad condition. He was really cold and weak so I had to bring him inside. He is resting here on the floor beside me now and I have been forcing him to drink fresh sheep milk. I few hours ago he started to look a little bit better and he actually ate on his own, but he is still very cold and weak. I am trying to keep him warm and give him the milk I brought with me from his mother and hopefullt he will feel better soon. I am keeping all my fingers crossed for him rigth now. Beeing a shepherdess isn't always fun and easy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0