Adjö

Nu har vi slaktat våra två suggor Lina och Linda som vi haft i två år. Vi kom fram till att det kostade för mycket och var för mycket jobb att föda upp egna grisar. Så nu fick de två flickorna bli mat istället. Och det kan tyckas att jag är en grym människa som slaktar dem och äter upp dem, men det må vara hänt. Men jag äter hellre upp mina egna djur som jag vet har haft det bra och blivit slaktade på ett bra sätt. Oavsett så blev det en ordentligt stor julskinka i alla fall och den ser vi fram emot att äta i jul.
Vi har fortfarande tre kultingar kvar sen årets kull och de kommer att slaktas om några veckor. Blir helgrillad gris någon helg också, ska bli kul.
 
-----------------------------
Our last two pigs have now ended up in the freezer. Guess that's how it is when you're living on a farm.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0