Trollkokosbollar

Just nu är jag så grymt sugen på kokosbollar, önskar att jag hade alla ingredienser hemma för att baka några men tyvärr inte. Har ingen bil heller så jag kan inte åka på affären och handla. Tror visserligen bara att det är kokosen som saknas, men det blir ju inga kokosbollar utan kokos.
 
Har ett recept på världens bästa kokosbollar i en gammal kokbok för barn som jag fick när jag var riktigt liten. Det är Kalle Ankas Glada Kok-Bok. Jag ska väl inte påstå att jag använt så många recept i den boken, men just en sida är extrem använd och är både kladdig och utsliten. Receptet i fråga? Trollkokosbollar. Ja det är faktiskt Magica De Hex egna Trollkokosbollar som hon använde för att lura till sig farbror Joakims lyckopeng.
De är i alla fall riktigt goda.
 
------------------------

I want to make some chocolate coconut balls, but I don't have the right ingredients at home unfortunately.
My recipe is truly the best one and can be found in an old cookbook I got as a child. It is made for children and is called "Donald Duck's Happy Cookbook".



Kommentarer
Postat av: Milis

Känner igen den!

2012-09-19 @ 18:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0