Planteringsförberedelser

I år har vi satt ihop en jättelång planteringslåda vid ena väggen på fårhuset. Tanken är att jag ska odla lite grönsaker och sådant i den nästa år. Förhoppningsvis lite tomater eller så. I går fyllde vi hela lådan med strö från fårhuset. Blir nog riktigt bra att grunda med skulle jag tro. Ströet hade redan börjat brinna och det var riktigt varmt, så till våren lär det där bli fritt från snö och is tidigt så att jag kan plantera tidigare än annars. Får se hur det går, men jag hoppas det kommer funka bra i alla fall.
 
------------------
Made a big box for growing next years vegetables.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0