Beviset

Det har ju inte varit många bevis på att jag faktiskt är i Namibia, dvs inte många bilder på mig. Jag försöker så gott det går att undvika kamerablixtarna här, men ibland är det lättare sagt än gjort. (vilket man ju kan se av diverse mindre smickrande bilder på facebook, haha) Jag blev väl dock övertalad att få en bild tagen häromdagen, så här har ni beviset att jag faktiskt befinner mig i Afrika.



Livet rullar på som vanligt här och jag börjar känna mig mer och mer hemma. Även om jag fortfarande känner för en liten break och en resa hem i några veckor. Jag trivs här och blir nog kvar ett tag i alla fall. Hemma finns alltid kvar.

Längtar efter knäckebröd, messmör, ost och kaviar. O'boy och filmjölk, kladdkaka och glass. Längar efter Printzen och familjen. Satt igår och kollade på en massa kaniner och kaningårdar och jag fick nån slags nostalgiönskan att börja föda upp kaniner igen. Jag vill ha en liten gård med höns och kaniner och ankor.

Min dator bråkar med mig när jag ska göra mina videos. Programmet crashar hela tiden och något som brukar ta 5 minuter kan ta flera timmar. Det är rätt frustrerande och det gör mitt jobb svårt och mina dagar fyllda av ilska. Så pass illa att jag i natt drömde att jag hade världen fight med en i personalen. Jag vaknade på morgonen och var arg som ett bi, sen insåg jag att jag bara drömde, men trots det så retar jag mig fortfarande på det som personen ifråga sa. Konstigt hur hjärnan fungerar ibland. Denna stackars person är totalt oskyldig men jag går runt och är smått irriterad i alla fall, är nog tur att personen ifråga inte är här just nu. hahaha

Kommentarer
Postat av: Steffe

Hahaha...Afrika, mössa o påpälsad...det passar liksom inte ihop...men jag förstår ju nu att det kan vara kallt där efter vad du berättat...alltså du har ju drömlivet där nere...helt klart...trevligt med dina rapporter om vad som händer och fötter där du är!

2009-07-18 @ 21:46:37
URL: http://steffe53.se
Postat av: SonjaC

Vilken cool bild, och rolig. Det ser ju ut som det är du som har svans ;)

Mössa, vantar och flera tjocka tröjor... i Afrika... mycket märkligt. Jag måste läsa på lite om Namibia tror jag.



Hälsningar Sonja!

2009-07-18 @ 22:20:53
URL: http://sonjac.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0