Omöjliga uppgifter

Ibland blir jag så förvånad på folk. En del tror verkligen att allting är möjligt och att allt är superlätt att göra.
Får i uppgift att göra en typ av brochyr som ska skickas ut via email till folk. Den ska innehålla ca 35 bilder, 3 A4 sidor med text och den får inte bli större än 1MB. Jag förstår inte hur folk tänker. Först så ville de ha allt detta ihopklämt på max 2 A4 sidor, vilket jag konstaterade var helt omöjligt om de ville ha text och bild i något så när läsbar storlek. Jag har dessutom försökt på alla sätt och vis att få ner storleken till ca 1MB, men det går inte att behålla läsbar kvalitet och samtidigt krympa storleken på filen. En del verkar helt enkelt inte förstå sambandet mellan kvalite och storlek.

Samma sak var när jag skulle designa flera stora banners som var 1mx2m stora. Jag fick bilden de ville ha mailad till mig och den var ca 45KB stor och runt 1 cm x 1cm. Det var ingen som förstod att denna bild inte skulle få att få upp i storlekar på ca 1m x 1m. Jag begär inte att alla ska veta allt om hur datorer och sånt där funkar, men det borde väl ändå vara rätt uppenbart att det inte går så bra att förstora en bild som är en centimeter bred och göra den 1m bred? haha... jaja.
Jag är glad att jag har jobb i alla fall.

Som sagt så blir det ganska mycket bilder av folk och så nu för tiden eftersom det är en del av mitt jobb.
Så tills vidare så visar jag några bilder från när jag var uppe i Damaraland...





Kommentarer
Postat av: Hahahahah!

Hahhahaha, folk det finns alltså..! Helt sjukt egentligen, du borde be någon göra om en 20 kronors sedel till typ 500 kronor.. fast Namibianska dollar och fråga hur lätt det är!??^^

2009-05-06 @ 17:51:56
Postat av: Steff

Kul att läsa din blogg...det finns folk till allt! :-)

Steff

2009-05-08 @ 13:46:47
URL: http://www.steffe53.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0