Kattungar och lamm

Det har varit klent med skriverier här på ett tag. Lika bra det då jag inte haft något att skriva. Inget alls egentligen. Har fått jobb på Lierne Bakeri i Norge så tiden går åt till att åka dit och tillbaka och jobba. Ont överallt har jag numera, ryggen känns som om den ska gå av och nacken, ja den kan jag inte vrida på längre. Det går väl över antar jag, man är väl kanske mest ovan med denna typ av arbete. Det går bra i alla fall tycker jag, lär mig allt eftersom hur saker funkar. Och det går ju inte att förneka att den kommande lönen är ett mycket välkomnande tillskott i en numera tom plånbok.

Adezza väntar kattungar och magen bara växer och växer. Nu är det två veckor kvar och jag hoppas allt går bra. Såkart har jag ju lyckats anmäla mig till en utställning den helgen hon ska föda, men det går säkert bra ändå. Tiden går ut på söndagen och utställningen slutar ju på söndag. Sen lär jag ju visserligen jobba under veckan, men det ska nog lösa sig. SKa bli så kul med kattungar igen.


Sista lammet föddes också för lite mer än en vecka sedan. Agnes heter hon och är en liten svart tjej med vita tecken. Hon är så söt. Nu när alla lamningar är över kan kan känna sig lite mer lugn och bara njuta av att titta på alla de små när de springer omkring. Ska bli riktigt kul att kunna släppa ut dem snart också.

Kommentarer
Postat av: Amanda

längtar tills adezza får små kissekatter.



och ethan blev ju som sagt ip på lördagen och fick cagpib på söndagen :)

2011-04-18 @ 15:20:40
URL: http://hurtigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0