Djuren i vårt hus

Det har varit lättare sagt än gjort att försöka fota våra nya djur. Min kamera är verkligen sämst på att fota när det inte är jätteljust. Den hittar inte motivet och får ingen fokus och håller bara på och blinkar hela tiden, blir galen på det där. Sådana där billiga kameror är så otroligt mycket bättre på att fota på kvällen eller i skymning etc.

Vi var i alla fall och hämtade lite grisar och får förra helgen. Resorna gick bra, även om kroppen var väldigt mör efter att åkande.

Vi hämtade 3 dräktiga tackor av rasen Helsingefår och totalt 6 Linderödsvin. Det var sagt att tackorna skulle lamma i slutet på mars tidigast, men i onsdags så hittade vi två lamm så det hade visst blivit lite felberäknat hos säljaren. Som tur var har allt gått bra och de små är så söta och goa. Det blev en flicka och en pojke.
Här är bilden på den lilla tjejen. Hon kommer antagligen att få heta Asta :)

I höger till bild kan man också se pojkens nos sticka fram, han får nog heta Assar.

Grisarna är tjocka och lata, men är väl ganska söta de med. Här har de gosat ner sig i halmen för att sova.



Kommentarer
Postat av: Amanda

sötlammen!! jag ska komma och klappa sen någon gång.

2011-02-05 @ 15:25:29
URL: http://hurtigh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0