Räven

För några dagar sedan var vi iväg och köpte ett gäng ankor. 4 Myskanskor och 3 vanliga ankor. Det har gått rätt bra med dem här och vi har redan fått ett gäng ägg. Ska bli kul sen att kunna börja göra pannkaka och sådant på ankägg, det blir väldigt gott. Ska fixa några bilder på ankorna också.

Igår kväll skällde hunden som en tok ute i hundgården och jag var ut och tittade, men såg ingenting. Lite senare samma kväll så hörde jag hur ankorna började låta en massa så jag sprang ut och kikade och såg de 4 myskankorna simma runt i mitten av dammen. Runt dammen smög en räv helt obrydd för att jag stod där och slamrade och levde om. Han var helt fokuserad på att äta upp mina ankor. Beslutet att försöka skjuta räven kom ganska snabbt, men han var för snabb för oss och smet iväg. Tur för räven kan tyckas, men mindre tur för mina ankor. Nu när han vet var det finns lätt mat att få tag på så lär han ju komma tillbaka när man inte är hemma.

Så typiskt, men heller inte helt oväntat. Vill man ha djuren lösa på gården så blir det ju så här. Frågan är vad som är bäst: Sätta alla djur på gården bakom stängsel och begränsa deras ytor eller acceptera att räven/rovfågel kommer ta en del av dem. Det är svårt. Än så länge lutar det åt att låta dem röra sig som de vill, det är ju lite det som är charmen med sådana här djur.

Kommentarer
Postat av: isabelle

riktigt söt blogg!

Kika gärna in på min och titta och om du vill kan du gärna slänga in en kommentar också:-)kram

2011-06-20 @ 12:51:52
URL: http://isabellestenback.devote.se
Postat av: Wilma

Jag måste säga att jag till 100% gillar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 02:17:32
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0