Finväder

Idag är det riktigt fint väder här. Det är ca -7 grader och strålande sol. Det droppar från taken och det glittrar i snön. Det är sådana här dagar man önskar att man inte var ensam hemma utan kunde åka ut med skotern och ta med hundarna och nått gott att äta och bara nuta i värmen. Det är så härligt när solen kommer tillbaka efter flera månader av kyla och mörker.

Var ute en snabbis med hunden idag igen. Jag försökte åka längre idag, men såklart så blev det i det närmaste bart efter ett tag och det är rätt svårt att ta sig fram med sparken när det inte är någon snö. Dessutom glömde jag att ta på mig broddarna på skorna. Att försöka sparka uppför på isgata är minst lika svårt som att åka nedför på snöfri väg. Så det var helt enkelt inte min dag idag. Kanske blir hunden lite trött på det hela i alla fall.

Passa också på att fota lite medan jag ändå var ute. Det var så fint med alla istappar och växter som tittade fram. Ja alltså inte nya växter för i år utan snarare gamla döda växter från innan snön kom ;)





Avslutar med en bild på hunden som trots ihärdigt ylande inte fick följa med på sparkturen


Att ta med honom med spark känns likvärdigt med att vara helt utan självbevarensedrift i det här väglaget. För här har vi en hund som springer 2 mil med en snitthastighet på 30 km/h. Och drar han iväg i den farten med mig på sparken så får jag inte stopp på grejerna förrän det blir tvärnit när snön på vägen tar slut... känns som om det kan komma att göra ont. Blir en tur med denna kille så snart jag får ordning på några skidor istället, det känns bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0