Borta

Kanske får jag skylla mig själv som väljer att studera två heltidsutbildningar samtidigt, men tiden räcker inte riktigt till. Det är plugg hela dagarna och nu börjar det ju till och med bli svårt. Hinner inte med att göra mycket annat än sitta framför datorn och glo. Känns som om ögonen ska trilla ur skallen på mig när som helst.

Förlorade en tupp för ett litet tag sen till ormvråken som var här på oanmält besök. Fy vad stora de är de där fåglarna. Han tog som tur var en av tupparna som skulle slaktas, men ändå. Han satt kvar och glodde i träden runt huset i flera dagar efteråt. Han insåg väl att det fanns lättförtjänt mat här på gården. Så nu får hönsen vara inne tills vi byggt ett ordentligt tak på hönsgården.

Katterna (och hunden) har blivit vaccinerade inför kommande utställningar och Adezza har fått en tid bokad för kontroll av hjärta och njurar. Är de testerna ok så är det bara utställningen kvar sen blir det parning om fröken behagar löpa någon gång.

Nu är det snart dags för älgjakt också, så har vi tur så får jag till någon bra bild denna gång.
Den dagen vi sköt en kalv så hade jag ju såklart inte kameran med mig, men jag tog en bild med mobilen. Ska kanske ta och lägga in den sen.

Annars fotade jag ju ett bröllop i somras.
Det var min fina moster som gifte sig.


Så fin brudbukett

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan superfina bilder ! men jag undrar vad du använder för utrustning ? :) kram lina

2010-10-08 @ 16:57:50
Postat av: lina

hejsan superfina bilder ! men jag undrar vad du använder för utrustning ? :) kram lina



2010-10-08 @ 16:58:23
URL: http://massalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0