Fotobok


bild från http://www.fujifilm-fotobok.se

Jag har alltid velat göra en fotobok med mina bilder, och nu kommer jag att få göra en.
Ska göra en bok om min tid i Afrika tror jag, har så många underbara bilder därifrån så det ska bli skoj.

Så vad är då en fotobok?

Så här skriver FujiFilm på sin hemsida:
Du kanske undrar vad en fotobok egentligen är? En fotobok ser ut som helt vanlig bok som man köper i bokhandeln fast med dina egna bilder som motiv. Den är tryckt eller framkallad på ett lite tjockare och halvglansigt papper för att färgerna ska framstå bättre. Våra fotoböcker finns i flera olika format - allt ifrån A4 till A6. Det finns ett minsta antal sidor för varje bok för att bindningen ska hålla ihop men givetvis kan du lägga till fler sidor om du vill.

Jag tycker fotoböcker är en riktigt bra och trevligt sätt att visa upp sina bilder på, ska nog göra några stycken framöver och ha framme. De ser ju snygga ut också. Och tillskillnad från vanliga fotoalbum så kan du enkelt lägga fler bilder på samma sida och skriva text och kanske små berättelser och historier om bilderna.

Vill du veta mer eller kanske beställa en egen fotobok så kan du ju kika in på http://www.fujifilm-fotobok.se


Den här bilden på en söt liten Duiker som vi fick till farmen precis innan jag for hem får nog plats i min nya fotobok

Kommentarer
Postat av: Pierre

Smyg reklam för Fujifilm eller vad är detta??

2009-08-22 @ 09:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0