Sossusvlei

Har varit i öknen och fotat och haft mig. Har väl varit rätt ok, men det var lite dåligt väder.
Dessutom håller jag på att bli galen på min chef för att han är så långsam och för att han inte lyssnar på mig, nånsin.
Dessutom har han bestämt sig för att vissa saker är på ett visst sätt och sen är det så, spelar ingen roll att han har helt fel. Exempel: Autofokus på kameran funkade inte, jag säger att det är för att han har satt kameran på Manuell fokus.
Han säger att det inte spelar någon roll för att autofokus alltid ska funka i alla fall. Sen säger han att det kanske är objektivet som är trasigt så han byter, men det är lika lite autofokus i alla fall. Jag säger fortfarande att han måste sätta på autofokus för att det ska funka, men han tycker att kameran är trasig och lägger bort den. Jag tar kameran och sätter på autofokus och det är som magi.... det funkar... Men jag hade bara tur att det helt plötsligt började funka, för att jag satte på AF hade inget med saken att göra. Det var nog bara smuts i kameran... jaja.

Fick åka luftballong over dynerna i alla fall, det var trevlig...


Jag måste verkligen komma bort, jag kan inte hålla på och bo på jobbet och umgås med min chef hela hela tiden. Det går inte, jag blir galen. Jag behöver vara själv, jag behöver laga min egen mat, jag behöver kunna titta på film på mitt rum utan att någon knackar på bara för att säga att han ska gå och lägga sig eller att han ska kolla på TV. Jag behöver inte veta när min chef ska gå på toaletten eller när han ska gå och hämta något i kylskåpet. Jag märker väl om han försvinner i två sekunder, han behöver inte säga det och jag kommer inte att få panik om jag blir ensam på kontoret en stund.

Jag kan inte äta mikrad "falukorv" till lunch och middag, jag kan inte äta potatis som kokas i mikro och jag vill inte ha den där äckliga salladen som man köper färdigskivad på SPAR Supermarket. Jag vill köpa en egen gurka och en egen tomat och skiva min sallad själv i så fall. Jag vill inte äta färdigmat som legat framme hela dagen och pasta som är kall och hård och torr. Jag vill koka min egen pasta och krydda mitt kött som jag vill. Jag vill inte få en flottig hamburgare när vi bestämmer att vi ska äta något lätt till middag.

Här kommer i alla fall två bilder från helgens resa:




Kommentarer
Postat av: Amanda

haha, du är lite irriterad märker jag :P

2009-02-25 @ 12:42:31
URL: http://hurtigh.blogg.se/
Postat av: Ikis

hahaha... lite???

2009-02-25 @ 14:39:21
Postat av: Pitetjej [FOTOBLOGG]

Hej och tack för kommentaren i min blogg :D



Usch, vad jobbigt med en sådan människa som inte kan erkänna att han har fel!

Hoppas allt löser sig :)

2009-02-25 @ 14:57:43
URL: http://pitetjej.webblogg.se/
Postat av: Amanda

sv: vaddå? var du ironisk eller tyckte du inte att jag var snygg. jag tycker att det är den bästa bilden som finns på mig :P

2009-02-25 @ 16:02:03
URL: http://hurtigh.blogg.se/
Postat av: Pierre!

Men loooool! Va e det för jäkla Sony "fotograf" må ju komma ditt och visa honom hur kamera jäveln fungerar!!!

Manuel fokus finns ju där till en anledning, för att man inte vill att kameran ska fokusera själv.... han måste ju va helt pantad! jag skulle bli galen kan jag ju säga!

2009-02-25 @ 21:52:13
Postat av: Ikis

hahaha... han är inte en så jättebra fotograf, varken när det gäller kamerafunktioner eller att ta bilder. Hans grej är ju film (inte för att de heller är så jädra bra)

Han fotar alltid på auto dessutom och han tycker inte om när jag är där och ändrar inställningarna... haha

2009-02-26 @ 06:56:30
Postat av: Pierre

Okej, fotar du med hans utrustning oxå eller använder du bara din kamera??

Känns lite LooL om han kör Auto hela tiden.. haha:P

2009-02-27 @ 07:14:41
Postat av: Ikis

Jag fotar i stort sett bara med hans eftersom min inte har tillräckligt många megapixlar... min har bara och det måste vara minst 10 för att det ska vara nått... men på det sättet som han använder bilderna så spelar det ingen roll, för det syns ingen skillnad... men han stirrar sig blind på pixlarna och bryr sig knappt om nått annat...

2009-02-27 @ 08:09:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0