Film och musik

Har inte gjort mycket idag eftersom det är söndag. På söndagar är det dock alltid härlig frukost ute i solskenet.
Idag hade vi sällskap av de två läkarstudenterna som bor här, Hans och tysken som jag inte vet vad han heter. Det är så roligt att kunna prata svenska med nån ibland. de åt middag med oss igår också, de är rätt trevliga...

Efter frukosten gick jag till mitt rum, där jag i stort sett varit hela dagen. Försöker att vara lite själv så att jag inte ska bli helt galen. Min chef kom up vid klockan 3 med min lunch. Kan ju börja med att berätta att jag inte ätit den ännu och antagligen inte kommer att göra det heller... Han kom upp med en helt vanlig korv som han hade tillagat i mikron. Bara detta tycker jag är ganska osmakligt, men det faktum att han faktiskt bar upp den i handen gjorde inte saken bättre. Det är ju inte så att han är ohygienisk på något sätt, men jag finner det fortfarande ganska osmakligt att bjuda på korv som man burit runt på i ca 10 minuter innan man "ger bort den"... Han lade korven i min kyl så att jag kunde äta den sen... haha... han är väl snäll och så, men ibland undrar jag i vilket land jag har hamnat... Och när bror skickade en bild på sin middag, en tallrik med härliga varma mackor med ost och krydda och stark korv och grejer så fick jag bara en stark känsla av att JAG VILL ÅKA HEM...
Jag vill göra egen toast och äta systers goda muffins, jag vill ha makaronipudding med massor av smält smör, jag vill ha mammas kött med den bruna såsen och poatis och morötter och grejer, jag vill dricka normal mjölk och jag vill ha ett stort glas O'Boy.

Men jag har det bra här, jag har det. Det finns mycket här som jag gillar, det känns bara konstigt att vara tillbaka utan allt det där som jag gillade förra gången jag var här. Det är inte riktigt samma sak och det tar lite tid att vänja sig. jag får väl helt enkelt se vad framtiden har att erbjuda och jag kommer i alla fall att bli kvar här tills juni då jag åker hem på semester....

Har spenderat dagen på rummet som sagt och lyssnat på musik och tittat på film. High School Musical 2 är inte att rekommendera och det var nog ett av det töntigaste jag sett på länge. I övrigt har det mest spelats musik...
Danska Volbeat är definitivt något att rekommendera (tillskillnad från ovanstående film)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0