OS

Det är ganska intressant det här med OS egentligen. Jag är inget direkt fan av sport och jag kollar på sig höjd på skidskytte när det är på TV. Friidrott brukade vara ganska intressand förr i tiden, men även det har jag lessnat på.
Men just nu under OS så följer man det mesta och förundras över sportprofiler som Anja Pärsson och hennes otroliga comeback efter fallet i störloppet. Men framför allt tycker jag att piruettkonstnären Stéphane Lambiel och Jevgenij Plusjenko. Ja kontstigt nog är nog konståkningen min favoritgren i OS. Det kan tyckas vara en löjlig sport, speciellt på herrsidan, men har man sett ryssen Plusjenko åka så kanske man förstår min fascination. Och hans uppvisnignar efter att han nått topp 4-5 och får åka uppvisningen. Han är ganska otrolig och grymt duktig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0