Uppdaterat

Hönsen har nu fått ett värprede, golvet lagat och hela huset fyllt av halm. De blev nog mest glada för halmen tror jag. De verkade tycka att det var mycket trevligt att slippa gå på det kalla betonggolvet och istället kunna hoppa runt och sprätta i ren halm.

Inne i pannrummet huserar fortfarande förra kullen med kycklingar (plus den nya såklart). De större har blivit riktigt stora nu och hoppar ur sin låda och flaxar runt i hela rummet mest. De tycker speciellt mycket om att hoppa ner till småkycklingarna och stjäla mat där. De är dock riktigt snälla med varandra, så jag har bestämt att de ska få vara inne tills de små är stora nog att följa med ut. Tänkte att det kanske var bättre att alla 18 fick komma ut tillsammans till galningarna i hönshuset.

Annars har vi sått gräs och börjat fixa till gården här hemma. Det känns bra. Längtar tills det är klart. Mina träd är planterade och förhoppningsvis tar de sig och trivs där de står.


En lite mysig bild som avslutning

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Oj vad fint foto! :)

2010-07-29 @ 11:19:50
URL: http://rbckart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0