Fotboll

Kom precis tillbaka från en stund fotbollsspelande med Bushman arbetarna här på farmen. De är så grymt duktiga så man är ju totalt slutkörd vid det här laget. Slutade med att vi var 10 personer mot 5 och ändå blev vi mer eller mindre utklassade av dem. Helt otroligt. Otränad som man är så slog tröttheten till redan efter 5 minuter och jag trodde att jag skulle svimma, ja nästan i alla fall. Var verkligen jätteskoj dock och jag hoppas vi kan göra det igen snart. De ska spela i morgon igen, men tyvärr kan jag nog inte vara med då eftersom personalen är bjuden upp till restaurangen på middag, ska bli trevligt.

I övrigt kan vi ju diskutera det här med insekter och småkryp. Det finns rätt gott om dem här i afrika om jag ska vara ärlig. Och för er som har spindelfobi och är "rädda" för de små långbenta spindlarna hemma bör nog inte komma hit. Nu är jag inte den som är rädd för småkryp så, men jag ska väl inte påstå att jag tycker om dem heller. Tjejen i rummet bredvid har en spindel i taket som är ca 10x10 cm stor. Den heter Derek och verkar inte vilja flytta någon annanstans. Som tur är så är den helt ofarlig, till skillnad från vissa andra spindlar man kan hitta här. Vi har dödat en Svart Änka och jag har med hjälp av en burk flyttat en babianspindel från toaletten till buskarna i närheten. Han är säkert tillbaka på toaletten redan och skrämmer livet ur stackars människor i nöd... hahaha


Kommentarer
Postat av: Amanda

jag som är rädd för flugor! hur fan skulle jag klara mig där borta?

2009-05-31 @ 10:44:13
URL: http://hurtigh.blogg.se/
Postat av: Ikis

Haha, du skulle vänja sig. Precis som i Tunisien

2009-05-31 @ 11:32:05
URL: http://zelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin

Om

Min profilbild

Erika


Fotograf / Grafisk Designer från Norrland, bor på en liten gård i skogen med en trevlig karl och massor av djur. Bloggen kommer uppdateras med bilder från min vardag, pyssel och annat som hör livet till när man har kameran redo på en bondgård.


RSS 2.0